Links voor ouders

Hier vindt u tips voor interessante websites voor ouders

Schoolspot

Op de site www.schoolspot.nl vindt u tegen een zeer voordelig tarief handige software voor uw kind en u zelf. Voor alle basisscholen in Nederland gelden al langer unieke onderwijslicenties voor softwareproducten. Praktisch alle 8000 instellingen in het basisonderwijs maken hier gebruik van. Sinds maart 2006 is ook voor leerlingen in het basisonderwijs het thuisgebruik van bekende producten, zoals Office Professional, beschikbaar via deze regeling. Dit betekent dat u als ouder zeer voordelig de officiële licenties en cd-rom’s kunt bestellen.

Surf naar de site www.schoolspot.nl en maak een account aan. Na de aanmelding controleert Surfspot bij de school of uw kind inderdaad een leerling van De Dijk is. U krijgt een bevestiging terug en vervolgens kunt u de voordelige software bestellen.

MijnRapportFolio

Startpagina MijnRapportfolio - MijnRapportfolio - Hét ...

In MijnRapportFolio kunt u het digitaal rapport en portfolio vinden van uw kind. Hierin zijn ook de foto’s die tijdens schooltijd door de leerkrachten in het portfolio worden geplaatst te zien. Uiteindelijk geeft MijnRapportFolio een mooi overzicht van de hele schooltijd van uw kind! Klik op het plaatje, of op de volgende link om naar de site van MijnRapportFolio te gaan: portaal.mijnrapportfolio.nl

Moet u de eerste keer inloggen? Volg onderstaande stappen.

EERSTE KEER INLOGGEN (LEERKRACHTEN EN OUDERS)

Als je voor de eerste keer inlogt bij MijnRapportfolio begin je met het aanvragen van een wachtwoord:

• Ga naar portaal.mijnrapportfolio.nl
  • Klik op de link Eerste keer inloggen en vul het e-mailadres in dat bekend is bij de school *.
  • Je ontvangt een e-mail met een link om je wachtwoord te veranderen. Houd er rekening mee dat dit een aantal minuten kan duren en kijk eventueel of deze niet in de spam filter terecht komt. De link in deze e-mail is slechts 3 uur geldig dus wijzig het wachtwoord zodra de e-mail ontvangen is. Als je meerdere keren een wachtwoord wijziging hebt aangevraagd, is alleen de laatst gestuurde link bruikbaar.
  • Kies een persoonlijk wachtwoord om in te loggen in MijnRapportfolio.
  • Let op: Wanneer je een wachtwoord aanvraagt met een ander e-mailadres dan dat waarmee je bekend bent bij de school van je kind(eren), dan krijg je uit veiligheidsoverwegingen geen bericht. Vraag, indien nodig, bij de school na met welk e-mailadres je bekend bent.

* Heb je al een MijnRapportfolio account op een andere school? Vraag dan na wat je gebruikersnaam is bij je school. Mogelijk wijkt je gebruikersnaam af, omdat je een apart account krijgt per school.